Friday 4 December 2009

AstroBoy


ha.. nieh satu cerita lagi yang baru aq tgk.. besh jugak la cite nieh.. xde la lame sngt die kuar kat pawagam.
cite nieh aq download.. bkn tgk kat pawagam... hahaha.. time 2 xde duit na g tgk kat wayang... bese la .. aq baru start cuti, so mmg xde duwet belanje la.

cerita nieh mengisahkan seorang budak yang bernama toby iaitu anak kepada Dr.Tenma iaitu "head of ministry of science and father of modern robots" dlm bahase melayu bermaksud "ketua perkhidmatan ilmu pengetahuan dan bapa robot moden" x salah aq la di Metro City.. pas2 anak die toby tu mati sebab ada robot jahat yang telah dirasuk oleh batu merah.
ayah die frust gle time 2.. then die cuba membina satu robot yang mempunyai ciri2 mcm anak die (toby) . akhirnya.. Dr.Tenma dapat menyiapkan robot yang 99.9% mcm anak die , dengan bantuan "blur core energy" untuk hidup..  

Tetapi toby terjatuh ke bumi, dimana tmpt tggl robot2 yang telah dibuang serta segelintir manusia yang tidak dapat pergi ke Metro City, disitu die berjumpa dengan kawan2 lain. dan mereka memanggil toby sebagai ASTRO. Bermula disitu lah.. nama ASTRO wujud, 

AstroBoy mengalami rintangan di bumi, kerana seseorang telah mengetahui dia sebenarnya adalah robot.. tetapi AstroBoy dibawa semula ke Metro City kerana seseorang yang jahat ingin mengambil blue core energy yang ada dalam badan Astroboy untuk kepentingan peribadi. Dr.Tenma iaitu ayah AstroBoy terpksa akur, tetapi akhirnya, Dr.Tenma merasakan yang AstroBoy amat bernilai kepadanya wlaupun Astroboy hanyalah robot .
Astroboy melawan satu robot jahat yang besar.. klau korang tgk kat poster atas tu.. tngan yang nak tngkap astroboy 2 la robot jahat yang besar. Disitulah bermula nya kisah ASTROBOY sebagai robot yang mempertahankan manusia dari sebarang ancaman jahat.



No comments:

Post a Comment